سپاهان عصر امروز یکشنبه با گرفتن یک تساوی به‌صورت رسمی قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

فوتبال

دیدار این تیم مقابل پرسپولیس یادآور بازی تاریخی در هفتمین دوره لیگ برتر است؛ دیداری که سپاهان برای قهرمانی احتیاج به یک تساوی داشت ولی زمانی که سعید مظفری‌زاده 7دقیقه وقت اضافه گرفت، پرسپولیس در آخرین ثانیه‌ها با گل سپهر حیدری قهرمان شد.

این بار هم مظفری‌زاده داور است، با این تفاوت که پرسپولیس دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد. پس از چند سال حالا تاریخ در ورزشگاه فولادشهر تکرار ‌ و امیر قلعه‌نویی حتی درصورت گرفتن یک امتیاز از علی‌دایی، قهرمان خواهد شد. در طرف مقابل، پرسپولیس هم به‌دنبال شکست‌دادن سپاهان است تا حداقل شانس خود را برای کسب سهمیه آسیا بالا ببرد. البته سرخ‌های تهران در بازی رفت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد با نتیجه 4بریک مغلوب سپاهان شدند.

تقابل دایی و قلعه‌نویی در این بازی جذاب خواهد بود. این دو مربی که در تیم ملی ناکام بودند حالا رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. قلعه‌نویی اما در مسابقات داخلی برخلاف دایی نتایج مطلوبی گرفته و درصورتی که امروز با سپاهان قهرمان شود، برای چهارمین بار در 10 دوره لیگ برتر است که این عنوان را به‌خود اختصاص می‌دهد. او امروز می‌تواند از این حیث رکورددار شود، در ضمن سپاهان هم تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد 3 خواهد رساند تا پرافتخارترین تیم لیگ برتر شود.

پرسپولیس بدشانس بود

قلعه‌نویی در آستانه بازی امروز می‌گوید: «پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. این تیم از کادر فنی و مدیریت بسیار خوب و قابل احترامی برخوردار است و اعتقاد دارم امسال دایی بدشانسی آورده در غیراین‌صورت آنها از لحاظ کیفیت بازی در برخی مسابقات فو‌ق‌العاده بودند. مطمئن هستم بازی سختی پیش رو داریم .»

این روزها نگرانی درخصوص ورزشگاه نقش جهان بیشتر شده و این مسئله وقتی بیشتر بحرانی می‌شود که ذوب‌آهن و سپاهان باید به فاصله یک روز در لیگ قهرمانان با رقبایشان در ورزشگاه فولادشهر بازی کنند. قلعه‌نویی در این مورد می‌گوید: «در حال حاضر 2 بحث وجود دارد؛ AFC در اصفهان تنها 2هتل را قبول کرده که 4تیم نمی‌توانند در این هتل‌ها اسکان داده شوند.

البته ناظران، داوران و دیگر عوامل را هم باید درنظر بگیرید. مشکلات ما فقط ‌‌ زمین‌‌ نیست. مثلا وقتی به کشور امارات می‌رویم و استادیوم‌ها را می‌بینیم، افسوس می‌خوریم که چه امکاناتی را در اختیار نداریم. 5 سال است که نقش جهان بازسازی شده و تعجب من از بی‌مدیریتی است. می‌توانستیم این ورزشگاه را تکمیل کنیم یا حداقل آن را خراب نمی‌کردیم که از همان امکاناتش استفاده می‌شد. اگر حرف بزنیم می‌گویند چرا امیر قلعه‌نویی صحبت کرد.»

بدون جشن قهرمانی

اگر سپاهان قهرمان لیگ برتر شود، مراسم جشن قهرمانی در ورزشگاه فولادشهر برگزار نخواهد شد. عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ برتر در این مورد می‌گوید: «برای اینکه متهم نشویم که از سپاهان حمایت می‌کنیم، امروز جشن قهرمانی را برگزار نمی‌کنیم. درصورت قهرمانی سپاهان در بازی مقابل پرسپولیس، جشن قهرمانی در بازی آخر مقابل سایپا انجام خواهد شد.»

او درباره عدم‌برگزاری جشن قهرمانی توضیح بیشتری می‌دهد: «به هر جهت هنوز 2هفته باقیمانده و شاید‌ در هفته‌های باقیمانده اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌ای بیفتد. ضمن اینکه اگر ما اعلام کنیم جشن قهرمانی سپاهان است و این تیم در اصفهان باخت، آن وقت خیلی‌ها می‌گویند که ما دوست داریم سپاهان قهرمان شود و به همین خاطر یک هفته زودتر جشن قهرمانی گرفته‌ایم.»

عزیز محمدی درباره کاپ قهرمانی و اهدای جوایز و مدال‌ها می‌گوید: «این سنت را شکستیم که هر ساله تیم قهرمان، جام را به قهرمان سال بعد بدهد. هر سال کاپ جدیدی طراحی می‌کنیم و به تیم قهرمان می‌دهیم. امسال هم کاپ جدیدی طراحی شده که به همراه مدال‌ها به وقتش رونمایی خواهد شد. هم کاپ و هم مدال با سال گذشته فرق دارد.»

هفته سی‌وسوم لیگ برتر

صبای قم - نفت آبادان ساعت 17
استیل‌آذین - شهرداری تبریز ساعت 18
پیکان - راه‌آهن ساعت 18
سپاهان - پرسپولیس ساعت 18
نفت تهران - ذوب‌آهن ساعت 18
استقلال - ملوان ساعت 18
تراکتورسازی - سایپا ساعت 18
فولاد - پاس ساعت 18
مس - شاهین ساعت 18

کد خبر 134984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز